Se pare că OpenAI se pregătește să anunțe luni un produs de căutare bazat pe inteligență artificială care ar putea amenința dominația Google. Această dată țintă, furnizată Reuters de „două surse familiarizate cu subiectul”, ar programa anunțul cu o zi înainte de începerea conferinței anuale Google I/O, care se așteaptă să se concentreze pe propriile modele AI ale gigantului căutării, cum ar fi Gemini și Gemma.
Această nouă zvonurire este în concordanță cu rapoartele anterioare de la Bloomberg și The Information, care sugerează de asemenea că OpenAI dezvoltă un produs bazat pe AI capabil să caute pe internet. Potrivit Bloomberg, funcția de căutare a OpenAI va fi integrată în chatbotul său ChatGPT și va include citate, în timp ce The Information raportează că serviciul de căutare al OpenAI ar putea fi „parțial alimentat de Bing.”
Anterior, OpenAI a încercat să ofere ChatGPT acces la date web live prin intermediul pluginurilor ChatGPT, care au fost între timp retrase în favoarea GPT-urilor. Oamenii au adoptat rapid ChatGPT pentru sarcini de colectare a informațiilor după ce a fost introdus în noiembrie 2022, dar chatbotul ca toate boturile construite pe baza LLM-urilor are o reputație slabă în ceea ce privește furnizarea de informații precise sau actualizate.
Fie că aceste noi zvonuri OpenAI se vor concretiza săptămâna viitoare sau nu, Google știe că domnia sa asupra industriei de căutare este sub amenințare. „Nu este ca și cum viața va fi minunată pentru totdeauna. Dacă există o realitate clară și prezentă pe piață, trebuie să reacționăm mai rapid, la fel cum atleții reacționează mai rapid,” a avertizat angajații într-o întâlnire raportată de CNBC luna trecută Prabhakar Raghavan, șeful căutărilor Google.
„Oamenii vin la noi pentru că ne consideră de încredere,” a spus Raghavan. „Poate exista un nou gadget acolo care le place oamenilor să se joace cu el, dar ei tot vin la Google pentru a verifica ce văd acolo pentru că este sursa de încredere și devine mai critic în această eră a IA generative.”
Se pare că OpenAI încearcă să construiască pe această încredere, cu surse care spun pentru The Verge că compania încearcă agresiv să atragă angajați Google pentru a lucra la propria ofertă de căutare. Și OpenAI nu este singura amenințare concentrată pe AI care se profilează asupra Google Perplexity, un start-up de 1 miliard de dolari fondat de un fost cercetător OpenAI, a spus că propriul său produs de căutare bazat pe AI a atras 10 milioane de utilizatori activi lunar în ianuarie.
Google se confruntă cu aceste provocări în timp ce luptă împotriva cazului antitrust al DOJ privind dominația sa în căutare. Dacă OpenAI plănuiește să intre în jocul căutării în ajunul evenimentului Google I/O, probabil o face pentru a trimite un mesaj unul pe care Google ar face bine să-l ia în serios, având în vedere că ChatGPT este unul dintre serviciile cu cea mai rapidă creștere pe care lumea le-a văzut vreodată.